onsdag 13 januari 2010

Ett till försök


Dags för ett till försök att börja blogga igen!

De senaste månaderna har jag inte haft tid för så mycket annat än pluggande, jobbande och försöka hinna umgås lite med min familj. Jackie har blivit så stor! Hon springer, säger mamma och pappa fast hon förstår nog inte vilka mamma och pappa är för ALLT är speciellt mamma:P Tomtar är mamma av någon anledning, alla tomtar hon ser pekar hon på och säger mamma:P

Skolan går bra. Jag börjar bli ganska trött på det, men jag klara i alla fall uppgifterna med helt okej betyg. Det hade varit roligare att läsa om något nytt, just nu upprepar jag bara sånt jag redan kan ganska bra.

Jobbet är lite upp och ner. Brukaren är för tillfället i Falun så det är väldigt jobbigt att åka fram och tillbaka. Ja jag vet, jag kan tacka nej till att jobba men det vill jag inte heller. Då kan jag faktiskt stå ut med att åka lite extra.

Och nästa vecka ska Jackie börja på dagis. Vi ska i alla fall erbjudas en plats senast 21/1. Fast nu är det så att det inte finns en enda plats i Ludvika. Och eftersom Pontus är med i jobb och utvecklings garantin på arbetsförmedlingen och jag ska ha praktik vecka 5-8 kan det bli väldigt jobbigt om arbetsförmedlingen får för sig att han ska göra något under de veckorna. Om vi inte har dagis plats åt henne då blir jag tvungen att hoppa av praktiken vilket kommer innebära att jag måste läsa om kursen senare. Puff varför ska alla krångla så fruktansvärt?

Nu ska jag återgå till att beskriva nosokomiala infektioner.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar