onsdag 25 mars 2009

Bråk och jobb

Jag tycker verkligen inte om försäkringskassan! Jag har fått mellan 2 och 4000(180/dag) i föräldrapenning, men det står på min sida att jag ska få ca 6000(291/dag). Så jag ringde dit och frågade varför och människan säger att jag har jobbat för få dagar för att få pengarna jag ska ha.. varför står det då att jag ska få så mycket pengar? I alla fall så har jag jobbat över de 240 dagarna man ska ha jobbat så jag har varit skit sur hela dagen och ringde nyss igen. Fick prata med en riktigt otrevlig och sur människa, men det kom i alla fall fram att det inte finns några uppgifter om att jag har jobbat innan jag började som personlig assistent i juni. Så jag berättade för människan natt jag jobbade på en restaurang från september 2007. Och då svarar människan "OM det nu verkligen är så att du har jobbat så får du väl skicka ett arbetsgivarintyg". OM?! Usch vad nedlåtande det lät! Men nu ska det väl lösa sig.. fast försäkringskassan har ju en tendens att ta lite tid på sig. Bland annat så har vi väntat på bostadsbidrag sen Januari!

Idag har jag jobbat, och imorgon är det dags igen. Skönt att få lite extra pengar! Och älskling var jätte duktig och tog hand om lillan helt själv! Hon är fan inte rolig att ha själv när hon är så där gnällig som hon brukar bli på eftermiddagen.

Kramsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar