torsdag 23 april 2009

Torsdag

Nu kan min duktiga tjej vända på sig både från rygg till mage och från mage till rygg! Från mage till rygg har hon kunnat göra ett tag, men igår var första gånger hon vände sig helt själv från rygg till mage! Och både jag och Pontus missade det! Vi var i köket och höll på att göra i ordning hennes mat och Jackie låg i sitt gym i vardagsrummet. Hon började skratta efter ett tag så jag gick in och skulle kolla vad det var som var så roligt, och då låg hon på magen och tittade på TV :D Efter det tänkte jag att det nog kommer ta ett tag innan hon kan det där eftersom det har varit så med att vända från mage till rygg, det kan hon bara ibland, men nu har hon snurrat sen dess^^ Och om hon inte klarar det själv blir hon skit sur och skriken tills någon kommer och hjälper henne^^ Min lilla gullplutt!

I går blev Pontus klar med skolan! Så fruktansvrt skönt! Och den där konstiga läraren han hade frågade inget alls om epokerna under betygssamtalet. Men skitsamma nu är det klart! Fast nu ska han börja läsa samhällskunskap och historia i stället. Men det är inte alls lika jobbiga ämnen som svenska och matte! Fast jag får lov att säga att jag har blivit en jävel på att skriva uppsatser efter jag har hjälpt honom, och jag kan en hel del om svensk litteraturhistoria^^ Och när Jackie är större så hon kan börja vara på dagis tnker jag lsa upp mina betyg. Jag har redan läst en del så det är väl inte så mycket kvar. Tänk om jag hade varit lite smart och sett till att få betyg nr jag gick i skolan?! Då hade jag kunnat läsa på universitet/högskola på en gång så jag skulle kunna få en riktigt utbildning och ett fast jobb! I alla fall när jag väl har läst upp så jag har ett slutbetyg funderar jag på att läsa hudvård. Inte ett så bra betalt jobb, men jag tror jag skulle tycka om det. Och om Pontus också får ett jobb så kan vi nog klara oss även om jag inte tjänar så otroligt mycket. Kan vi klara oss nu kan vi klara i stort sett vad som hälst:P

Puh det där vart ju mycket, jag hade bara tänkt skriva att Jackie är super duktig:P

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar