fredag 1 maj 2009

Fredag

Igår var vi i Smedjebacken igen. Pontus hjälpte papi och Lars med grejs på gården. Och när dom gjorde det tog jag en liten promenad med en väldigt grinig liten Jackie. Jag gick förbi massa ställen där jag brukade leka när jag var liten och platsen där farmors gamla hus stod förut. Sen tror jag att jag såg Sofia på affären, men hann inte ifatt henne och hälsa. Men med tanke på hur virrig jag är nu för tiden så det kan ha varit någon annan :P Alltså blev det lite nostaligi dag.

När vi kom hem gick vi ner till grillen utanför med Therese, Erica och Natalie. Mycket trevligt och gott^^ Men Jackie blev hungrig och tött ganska snabbt så vi var tvungna att gå hem. Men det var mysigt att bara vara hemma med Pontus och Jackie också^^

Och idag är det så underbart väder så det blir nog en lång promenad om ett tag när Pontus han vaknat. Nu väntar jag bara på att Jackie ska ta en liten lur så jag kan ta med mig mitt kaffe och en bok och sätta mig på balkongen och läsa klart Hemligheter i gryningen så jag kan börja med Falling stars. Ja nu har jag läst de böcker av Viriginia Andrews som har kommit ut på svenska ca 10 gånger så det har blivit dags för de på engelska^^. Fast dom här nya har hon inte skrivit, det är bara hennes idéer vilket märks väldigt tydligt! Trist, men jag får fortsätta läsa de första serierna och hoppas på att jag hittar någon som skriver lika bra böcker som henne. Iofs fick jag en bok av Therese när jag fyllde år.. den kanske jag skulle ta och läsa i stället.



I dag är Jackie så där underbart söt och glad!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar