tisdag 23 juni 2009

Sheer Cover

Efter mycket om och men testade jag Sheer Cover. För er som inte vet vad det är så är det ett mineral smink som tv-shop gör reklam för. Och hur mycket litar man på tv-shop? Innan jag beställde läste jag olika forum och bloggar som handlade om produkten. Det visade sig att vissa älskade det och andra hatade det. Så nu tänker jag skriva lite om vad jag tycker om Sheer Cover för er stackare som har samma beslutsångest som jag hade^^



Jag har testat startpaktet light.



När jag öppnade paketet med alla grejerna blev jag lite förvånad över hur lite puder det var i behållarna. Nu är det iofs så att man ska blanda pudren, men det blir lite för mörkt för mig. Jag behöver bara den ljusaste nyansen så alltså måste jag ha lite mörkare färg i ansiktet eller så kommer det ta slut fort.



Conselern var jätte bra! Även där är det två olika nyanser, men det blev jätte bra ändå.



Jag har läst på många ställen att det ska vara ganska svårt att applicera pudret. Det tycker inte jag! Borsen är jätte mjuk och det är lätt att komma åt i hela ansiktet. Bara doppa borstens kant i det färdigblandade pudret, knacka av överflödet och applicera med cirkelformade rörelser. Ha inte för mycket! Och så kan det vara bra att veta att man inte ser resultat på en gång! Det tog 15 min för mig.



Jag tyckte Sheer Cover var riktigt bra! Kanske inte exakt så bra som reklamen vill få det till, men bra! Det täcker väldigt bra och det känns som man inte har smink alls. Det dålig var att det var så lite puder i behållarna, att det var svårt att blanda till rätt nyans och att man inte själv kunde få välja vilka nyanser på pudren man skulle ha. I paketet jag beställde fanns det en ljus och en mörkare, jag skulle vilja ha bara två ljusa. Men förutom det var det en bra produkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar