tisdag 5 maj 2009

Tisdag

Jag HATAR verkligen försäkringskassan! Det har vart problem hela tiden med min föräldrapenning. Först så fanns bara arbetet jag har haft för kommunen regstrerat. Så jag skickade in arbetsgivarintyg för arbetet jag hade hos Lotta för över en månad sen. Och nyss ringde en människa därifrån och sa att jag måste skicka in arbetsgivarintyg för arbetet jag har haft för kommunen. Jag berättade att de jag hade pratat med innan sa att det redan fanns registrerat, och visst står det att jag har jobbat som personligassistent, men det finns inget intyg. Varför kunde inte någon ha sagt det samtidigt som dom sa att jag skulle skicka in det andra arbetsgivarintyget?! Och dom jävlarna kan ta upp till 30 dagar på sig innan dom tittar på det, och efter det ska det tas beslut. Med andra ord kommer vi få leva på luft tills jag börjar få lön i juli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar